La 2cv absolue
de ultieme 2cv
NOREV / Norev / vitesse / minichamps
La 2CV 6 Charleston présentée en octobre 1980 au salon de l'automobile sort d'abord en série limitée à 8000 exemplaires. Mais vu de l'enthousiasme du public et les ventes, Citroën décide de l'intégrer au catalogue en 1982. Citroën touche une nouvelle clientèle "jeune" qui ne se serait jamais dirigée vers la marque au double chevrons sans la sortie de NOREV / Norev / vitesse / minichamps
De 2cv 6 Charleston werd in oktober 1980 op het « salon de l’automobile » in Parijs voor het eerst aan het publiek tentoongesteld. Citroën wou het in eerste instantie er een beperkte oplage van 8000 stuks maken. Maar de auto werd zeer enthousiast ontvangen en naar aanleiding van het succes besloot Citroën in 1982 het op te nemen in haar reguliere gamma.
Met dit model kon Citroen jonge klanten bereiken die nooit klanten geweest waren van Citroën zonder de Charleston.
De Charleston is gemaakt op basis van een 2cv 6 en slechts verkrijgbaar met een tweekleurige decoratie, « Rouge Delage » », een diep bordeauxrood en zwart. De lijn die loopt langs de ramen naar beneden en terug naar de voorspatborden was een plakband. De ronde koplampen zijn die van de 2cv Speciale en zijn net als de wielen in het zelfde bordeauxrood gespoten.
In september 1981 worden de koplampen verkromd en in juli 1982 verschijnt een nieuwe versie van de charleston. De auto heeft de zelfde verdeling van de kleuren maar het rood wordt vervangen door een fel geel. De auto werd geen verkoopsucces omdat men het te opzichtig vond. Een derde versie, in twee grijzen tinten kwam als laatste. De allerlaatste 2cv werd trouwens een grijze Charleston.
Les fabricants de miniatures ne sont pas restes insensibles à ce succès et les reproductions de
De miniatuurfabrikanten waren ook bewust van het succes van deze auto. Daarom bestaan taalloze reproducties in alle schalen van de 2cv Charleston. Zonder de volgende miniaturen
verder te bespreken de volgende foto’s zeggen genoeg over de kwaliteit van huidige miniaturen.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire